PROJEKT 2012 - dziewięć i pół tygodnia...w Azji

Pomysł rodził się powoli. Zaraz po powrocie z Włoch wróciliśmy do naszych marzeń o dalekich podróżach. Marzyła nam się wyprawa, która by nie trwała parę dni, która byłaby dłuższa niż przeciętny trzy tygodniowy urlop.
Wstępnie zaczęliśmy planować finanse na 2 miesiące. Doszliśmy do wniosku, że może będzie to okres, który zaspokoi nasze potrzeby przygody i pozwoli naprawde poczuć klimat odwiedzanych miejsc.
Pomógł przypadek. Szukaliśmy tanich lotów do Azji. Traf chciał, ze Lufthansa ogłosiła swoją promocję na loty do Singapuru.
Pomimo wcześniejszego planu lotu prosto do Bangkoku, skonstruowaliśmy od nowa naszą trasę.
Godziny spędzone w Internecie przyniosły rezultaty. Znaleźliśmy tanie bilety.
Zastanawialiśmy się jeden dzień. W końcu zabukowaliśmy przelot.
Mając bilety kupione (bez możliwości zwrotu) zaczęliśmy planować naszą trasę. Mamy nadzieje, że uda nam się całość z zaplanowanej ponad 6500 km drogi, zrealizować w ciągu ponad 2 miesięcy jakie przeznaczyliśmy na tą podróż.

Kliknij, aby zobaczyć nasze Przygotowania do podróży

Mapę wyprawy znajdziesz tutaj.
Budżet wyprawy znajdziesz tutaj.
Spis bagażu znajdziesz tutaj.

Plan podróży zakłada odwiedzenie poniższych miejsc. Planujemy zrobić to pociągiem lub korzystając z autobusów. Jeśli będzie taka możliwość chcielibyśmy skorzystać z transportu drogą wodną. Niektóre odcinki podróży pokonamy samolotem.
Chcielibyśmy również przetestować ruch uliczny podróżując skuterem przez część Wietnamu i Laosu.

Etapy podróży:

• Siem Reap
  • Poipet
  • Bangkok

Postanowiliśmy trochę opisać miejsca, które planujemy odwiedzić, ponieważ jak powiedziała Emilka, trzeba opisać te miejsca - bo nic to nie mówi normalnemu człowiekowi, który nie rusza się z Polski dalej niż do Londynu :)

Kuala Lumpur Stolica Malezji i jej największe miasto, położone w środkowej części Półwyspu Malajskiego. Petronas Towers to najbardziej znana budowla w mieście, jeden z najwyższych na świecie. Z ostatnich pięter rozlega się wspaniały widok na całe miasto. Planujemy w tym mieście spędzić Sylwestra
George Town Miasto w Malezji, na wschodnim wybrzeżu wyspy Penang, nad Morzem Andamańskim, stolica stanu Penang. W 2008 roku George Town wraz z miastem Malakka zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO
Hat Yai Miasto w południowej Tajlandii, na Półwyspie Malajskim, w pobliżu wybrzeża Zatoki Tajlandzkiej. Będzie to nasz punkt przesiadkowy w drodze na Phuket
Phuket Jedną z wysp którą wybraliśmy na 2-3 dniowy pobyt będzie Phuket na zachodnim wybrzeżu, lub Ko Samui na wschodnim. Obie wyspy oferują turystom rozliczne atrakcje, niezliczone plaże, morski park narodowy Ang Thong z bajecznymi rafami koralowymi.
Bangkok Stolica Tajlandii. Chcemy spędzić tu tydzień zwiedzając miasto i chłonąc jego atmosferę. Koniecznie chcemy zobaczyć Pałac Królewski, Wat Tramit z 5,5 tonowym złotym Buddą, świątynie Wat Po i Wat Arun. Wybieramy się rankiem na pobliski pływający targ i farmę węży
Chanthaburi Miasto w środkowej Tajlandii, na wschodnim wybrzeżu Zatoki Tajlandzkiej. Mieści się w prowincji Kanczanaburi. Jedziemy tam zobaczyć most na rzece Kwai, słynny z filmu o tym samym tytule. Pomimo, że most który "występował" w filmie już widzieliśmy. Na Sri Lance... W planie mamy zaliczyć muzeum JEATH, ze zbiorami pamiątek po więźniach wojennych, którzy w niewoli japońskiej budowali kolej.
Ayuthaia Dawna stolica Tajlandii (1350-1767r). Park Historyczny Ajuataji z Khmerskimi świątyniami, które planujemy objechać rowerem lub tuk tukiem.
Chang Mai Do Chang Mai pojedziemy nocnym pociągiem z Bangkoku. Z ponad 700 świątyń w okolicy, na pewno zobaczymy te najważniejsze, Wat Phra Doi Suthep, Wat Chedi Luang i najstarszą Wat Chiang Man....
Chang Rai Chang Rai jest kolejnym etapem. Z tego miejsca chcemy wybrać się na 2-3 dni w góry. Lokalne plemiona, które zamieszkują te tereny: Karenowie, Akha, Monowie, planujemy odwiedzić z przewodnikiem. Teren na styku Tajlandii, Laosu i Birmy nazywany jest "złotym trójkątem". Może uda nam się w Mae Sai przekroczyć granice z Birmą na jeden dzień.
Luang Prabang Do dawnej stolicy Laosu, nazywanego czasem Królestwem Miliona Słoni, dostaniemy się łodzią lub busem, zależnie od stanu rzeki, będzie to szczyt pory suchej. W programie zwiedzania Pałac Królewski, Teatr w Luang Prabang, zakupy na nocnym targu.
Vang Vieng To miejsce typowo turystyczne i rozrywkowe na Laotańskiej mapie. Miejscowość leży w połowie drogi do Vientian. Słynie z dość prozaicznej przyjemności jaką jest kilkugodzinny spływ po Mekongu na dętce samochodowej...zaliczając po drodze kolejne knajpki z drinkami... długość naszego pobytu jest jeszcze niewiadoma...:)).
Vientiane Do stolicy Laosu chcemy zawitać pod koniec stycznia. Miasto leży nad Mekongiem przy granicy z Tajlandią. Odwiedzamy muzeum narodowe i Łuk Triumfalny. Łapiemy oddech przed Wietnamem.
Hanoi Do Hanoi planujemy przylecieć samolotem z Vientian, ale możliwa jest też opcja około 24-godzinnej podróży autobusem sypialnym na tej samej trasie. Stolica Wietnamu, miasto pełne sierpów i młotów, starówki w wersji live, miliona jednośladów na ulicach i pysznego jedzenia.
Ha Long Kolejnym punktem naszej drogi jest zatoka Ha Long. Przepiękne miejsce znane z kilku filmów. Obszar zajmuje tyle co Zatoka Gdańska, z tą różnicą że jest na niej około 1000 wysp. Myślimy o 2 dniowym rejsie tradycyjną łodzią po zatoce ze zwiedzaniem jaskiń i świątyń.
Hue Do Hue w okolicach byłej linii demarkacyjnej rozdzielającej Wietnam w czasie wojny jedziemy nocnym pociągiem. W mieście odwiedzamy Cytadele, Pałac Cesarski, perfumową rzekę. Krótki wypad do Hoi An, aby zwiedzić średniowieczny port morski.
Saigon Kolejny przejazd nocny do Ho Chi Minh City (Sajgon). Zwiedzanie tuneli zbudowanych podczas wojny i muzeum w miejscowości Cu Chi. Wizyta w Chinatown na lokalnym bazarze. Can Tho zwane sercem delty Mekongu, wspaniałe wodne targi, ogrody. Niesamowita ilość kanałów i małych rzek, a wszystkie żeglowne.
Phnom Penh Do stolicy Kambodży chcemy popłynąć drogą wodną. Mekongiem z Can Tho łodzią do granicy i do Phnom Penh busem jeszcze około 2,5h. Pobyt w mieście ograniczymy do krótkiego zwiedzania. Następnie planujemy parę dni spędzić w okolicach Sihanoukville na piaszczystej plaży pod palmami. W międzyczasie krótkie wycieczki na na skuterach po Kambodżańskiej prowincji.
Siem Reab Po naładowaniu akumulatorów, kolejnym celem będzie Siem Reap. W pobliżu znajduje się największy na świecie kompleks świątyń Angkor. Całodniowy objazd najważniejszych obiektów chcemy zrealizować tuk tukiem. Odwiedzić to miejsce o wschodzie i zachodzie słońca.
Poipet Do Poipet przez Battambang udamy się opcjonalnie łodzią lub busem, zależnie od stanu wody i możliwości żeglugi. Po drodze koniecznie chcemy skorzystać z lokalnej atrakcji, jaką jest "bambusowy pociąg".
Bangkok Kolejnym krokiem będzie zamknięcie naszej pętli po Indochinach. Do Bangkoku planujemy dojechać na kilka dni przed powrotem do Polski. Jeśli czas pozwoli, być może udamy się w blisko 30-godzinną podróż pociągiem do Singapuru, z przesiadką w Butterworth w Malezji. Jeśli nie zmieścimy się w czasie, zainwestujemy w bilety lotnicze Air Asia.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że już na miejscu życie może zmienić nam nasz plan podróży. Właściwie to nawet trochę na to liczymy...

A jeśli chcesz przeczytać jak wyglądała nasza podróż -kliknij tutaj